|
|
| Autor |
Zpráva |
PetrNich Anonymní
|
Zaslal: st červenec 25, 2007 11:56 pm Předmět: zajímavý osud v Americe |
|
|
Takže se po pěti letech vracím domů do naší krásné Prahy. Původně jsem přišel jenom tak z legrace, za dobrodružstvím - myslel jsem že po půl roku budu doma.
Pak jsem potkal jednu Američanku co se do mně bláznivě zamilovala. Navrhla mi že si mně vezme a pomůže mi se zelenou kartou. Takovou příležitost jsem přece nemohl promarnit!!! – pomůže mi finančně, dostanu zelenou, a ještě budu mít fajn přítelkyni. Jsem přeci inženýr – v Americe nastartuji novou kariéru.
Pak ale nastala ta opravdová noční můra - jo, moje manželka byla hrozně fajn, pomohla i s penězi, stal jsem se rezidentem. Bohužel přesto že jsem rok usilovně sháněl jakoukoliv práci v mém oboru zjistil jsem že to je nemožné pokud nemám americkou školu. Tak jsem tedy začal studovat na univerzitě a doufal jsem že pak snad začne můj vysněný americký život.
Začal jsem jako číšník, ale bohužel zaměstnali mně jenom v těch nejhorších pajzlech, kde byli hrozné pracovní podmínky a málo peněz. Přesto jsem takto krutě bojoval dva roky – škola, práce, škola, práce, mojí wife jsem viděl akorát jednou za den, večer před spaním.
Pak jsem ale nakonec získal restaurační zkušenosti, a zaměstnali mě na nóbl místech, kde se dalo vydělat hodně peněz s přijatelnými pracovními podmínkami.
Pak jsem se naštval – Američani jsou zkurvení rasisti, dokud nemám americkou školu, nikdo mě nezaměstná – přitom naše univerzity jsou podstatně kvalitnější. Pokud nemám zkušenosti z americké práce, každý manažer jsi myslí že jsem jenom český ňouma co nic neumí, jenom ty nejdebilnější práce.
Po třech letech jsem se tedy rozhodnul vrátit – ale to jsem už měl super barmanskou práci a vydělával jsem brutal prachy. Takže jsem ještě dva roky šetřil, stačili mi dva roky abych našetřil na třípokojový byt a teď jdu konečně domů.